Valgfag på Hobro Efterskole

HOBRO EFTERSKOLE​ FOR ORDBLINDE

Prøv kræfter med både gamle og nye interesser med efterskolens valgfag.

Mange muligheder med efterskole valgfag

Udover vores værksteder får du mulighed for at vælge mellem et valgfag, hvor du kan prøve kræfter med andre ting end det, du har valgt som værksted.

Man vælger valgfag 3 gange om året, så du har mulighed for at prøve 3 forskellige på et skoleår.

Det er flertallet, der bestemmer, så vi opretter de forskellige fag baseret på elevernes ønsker pr gang. Så selvom valgfaget står på listen, er det ikke en garanti for, at det bliver oprettet.

Hvilket valgfag på efterskolen ønsker du?

Valgfagsperioderne følger lidt med årstiderne. Eleverne har også mulighed for at komme med ønsker til valgfag, som ikke står på listerne.

Hvis der er nok andre elever, som har samme interessse, er der mulighed for, at vi kan oprette ønsket.

Så drømmer du om en fiske efterskole, mountainbike efterskole, fitness efterskole eller en fysik efterskole? læs mere under valgfagene.

Efterår – Periode 1

• Fiskeri