Medie

Søger du en en medie- og film efterskole?

Medielinjen er for dig, som kan lide at fotografere, redigere, animere og lave små film til brug på både hjemmesider og sociale medier.

Play Video

Vil du på en efterskole med film,foto og medie som linjefag?

Så er vores medie linjefag det helt rette for dig. På efterskolen arbejder vi med medier,film og foto  i medie værkstedet. Medielinjen er for dig, der gerne vil:

• Arbejde med film, foto og medier
  • Lære at tage flotte billeder og lave sjove film
  • Redigere billeder og videoer
  • PR opgaver for skolen

Film og foto

Du får viden om film og fotografering i teori og praksis, du får indblik i hvor og hvordan, du bruger dine film og fotos i forskellige medier på internettet.

Sociale medier

Vi skal arbejde med forskellige foto- og filmopgaver, blandt andet på TikTok, Instagram, Facebook, Reels.

Som elev på medielinjen på Hobro Efterskole bliver du en del af skolens mediehold, som holder omverdenen opdateret på alle de fede ting, der sker på vores skole.

Der vil være teoretiske oplæg, og derefter skal vi ud og prøve vores nye viden af i virkeligheden.

Det er fedt at arbejde med et produkt, hvor du er med i udviklingen fra start til slut.

Jesper, Metal

Vil du på Hobro Efterskole?

Book et besøg

For at blive optaget på Hobro Efterskole, skal du besøge skolen, hvor du får en rundvisning og en optagelsessamtale.

Bliv elev

Har vi fanget din interesse? Send ansøgningsskema og udtalelse fra klasselæren og ordblinde test

Vores elever kan noget, vil noget og bliver til noget

Værkstederne og undervisningen på dem er lavet, så det mest muligt minder om Teknisk Skole, dette er gjort for, at du lettere bliver i stand til at vælge hvilket fag, der er bedst for dig, og giver dig de bedste fremtidsmuligheder.