Mekaniker

Kom på teknisk efterskole med mekanik

Mekaniker linjefaget er for dig, der kan lide at skrue i maskiner og få sorte fingre. Under forløbet prøver du en række spændende ting lige fra at reparere på en bilmotor, til at lappe en cykel eller scooteren.

efterskole mekaniker

Play Video

Håndværker efterskole? Arbejde med teknik og mekanik på efterskolen

Mekaniker linjefaget er for dig, der gerne vil arbejde med mekanik. Vi vil fokusere på opgaver, som man vil blive stillet overfor, hvis man senere vil søge optagelse på Teknisk Skole som f.eks.: Mekaniker, Automekaniker, Automontør, Cykelmekaniker eller lignende.

Mekaniker værkstedet er for dig, der kan lide at:

• Få olie på fingrene og Praktisk arbejde med biler
  • Spændende opgaver indenfor mekanikerfaget, grundlæggende funktioner/reparationer på: Motorer, bremser, dæk osv.
  • Samarbejde i små grupper
  • En god kombination af teori og praktisk arbejde.

Om værkstedet:

På mekanikerværkstedet kommer du til at lære om motorer og motorens forskellige dele. Vi har en motor til hver gruppe, som I starter og ser tæt på hvordan stempler, ventiler og meget andet virker.

Du prøver selvfølgelig at skille tingene ad og lære hvordan de skal samles igen. Du kommer også til at arbejde med bremseskift, du prøver at skifte, lappe og afbalancere dæk.

I værkstedsperioden arbejder du også med køle- og smøresystemer, det elektriske system i bilen og vi kigger og arbejder med trækaksler og transmission. Sikkerhed omkring værkstedsarbejde.

Til allersidst afslutter vi forløbet med en lille fagprøve.

Det fedeste er, at man får lov til at vise hvad man kan med sine hænder.

Mikkel